Alkotás paraméterei:
Alternatív név: „Pieta”1 (A fájdalmas anya)
Alkotó: Sebestyén Sándor
Alkotás éve: 1996
Alkotás jellege: szoborcsoport, emlékmű
Vallási téma: római katolikus
Történelmi téma: II. világháborús
Stílus: klasszikus
Forma: alakos, személyek
Anyag: bronz, márvány, más kő, mozaik, egyéb anyag
Műemléki besorolás: városképi jelentőségű
Leírás:
„TI MINDNYÁJAN AKIK JÁRTOK-KELTEK AZ UTON NÉZZETEK IDE
ÉS LÁSSÁTOK VAN E OLYAN FÁJDALOM MINT AZ ÉN FÁJDALMAM”
(Siralmak 1,12)
felírat olvasható a 3 méter magas, mozaikkal kirakott oszlop talapzatán.
Az oszlop tetején, terméskövekre helyezte Sebestyén Sándor szobrász a fájdalmas anyát, aki a halott fiát az ölében tartva gyászolja.
A kétalakos kompozícióval megható emlékezést fejez ki a szobrász a II. világháború halottjaira.
Mária a halott fiát, az anyák, feleségek, hozzátartozók a háborúban elesett katonákat gyászolják – emlékeztet az alkotás mindannyiunkat.
Forrás: http://www.szoborlap.hu
1Pieta: A Pietà vagy nemzetközi írásmóddal Pieta (magyaros kiejtése piéta; szabad fordításban „A fájdalmas anya” – az olasz pietà, „szánalom” szóból) a keresztről levett Krisztust ölében tartó és fiát sirató Mária ábrázolása. Önálló kétalakos kompozícióként a német szobrászatban jelent meg először a 14. században (Vesperbild). Azóta is kedvelt témája mind a festészetnek, mind a szobrászatnak.
Forrás: www.wikipwdia.hu
Abban a szerencsében részesültem, hogy a szobrászművész segédje lehettem a kezdetektől az avatásig. A posztamens volt az igazi kihívás, mivel előtte ilyen technológiával még nem készítettünk hasonlót. A szobor maga sem volt egyszerű, hiszen az öntési és formázási technika a “gömb” esetén lenne csak szimpla munka.
Sok sok átdolgozott éjszaka és az Egriek vendégszeretete maradt meg – többek között – az emlékeimben.
Ajánlom minden kedves látogatónak!