Get Adobe Flash player

Izelítő fotóinkból

Fajcsák Attila: Rózsa nyílik - ötven felnémeti népdal 2013 Felnémeti lecsófesztivál Nagy Ernő festőművész akadémiai székfoglaló kiállítása a Miskolci Galéria Rákóczi-házban. Csendélet Szüreti napok: felvonulás Felnémet csemeteültetők Mondókázó a könyvtárban - Meghívó Boldogasszony papucsa 1950-fiúk Vidróczki Márton fejfája

  Praktikus és népszerű közlekedési eszközök voltak a motor- és pedálhajtást egyesítő kétkerekűek, a mopedek. A BERVA másfél lóerős, kétsebességes motorját a Csepeli Motorkerékpárban tervezték és a korábbi hadiüzem, székesfehérvári Vadásztölténygyárban állították elő. A futómű tervezése és gyártása, valamint a kis jármű készre szerelése az Egri Finomszerelvénygyár (Felnémet) feladata volt. A motor perselyezett könnyűfém hengere és könnyűfém dugattyúja korszerű megoldás volt. Az első kerék rugózását rövid lengőkarral oldották meg, a hátsó lengővilla csillapítás nélküli teleszkópokra támaszkodott. Az első-hátsó világítással is felszerelt jármű kb. 55 kg súlyú, az elérhető legnagyobb sebesség 45 km/ó volt. A BERVA mopedből több, mint 60 ezer példány készült az 1968-62 közötti években.

BERVA moped, 49 cm3, 1961   BERVA moped, 49 cm3, 1961

 Forrás: http://www.marotimotor.hu/content/content_27.html

Megosztás

Hozzászólás Berva moped

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Naptár

2018. június
H K S C P S V
« máj    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Heves megyei Hírlap

Időjárás